שיקום לאחר פציעות ספורט

נשמח להיפגש איתכם וליצור תוכנית למסע שלכם לקראת ריפוי והקלה בכאב.

שיקום לאחר פציעות ספורט

בשנים האחרונות חלה עליה במודעות לכושר גופני, בריאות ופעילויות ספורטיביות שונות. יותר אנשים בכל הגילאים פעילים מבחינה גופנית, רצים, רוקדים, רוכבים על אופניים, מרימי משקולות, משתתפים במרתונים שונים והולכים לחדרי כושר.

אחת הבעיות הנפוצות הוא אימון יתר או אימון לא תקין אשר עלול לקרות גם לספורטאים מקצוענים וגם לאנשים מן השורה. פציעות ספורט שכיחות יותר בקרב ספורטאים מקצועיים, שחיינים, אצנים, שחקני כדורגל וכדורסל וכדומה.
אימון יתר או אימון לא נכון עלול לגרום לבעיות גופניות ולפציעות ספורט רבות ושונות. פציעות ספורט עלולות לגרום לחבלות, קרעים, שברים ועוד נזקים גופנים שונים, אשר ללא טיפול ושיקום נכון יכולות להפוך מנזק זמני לנזק קבוע.
לכן, חשוב לדעת ולהתייעץ כיצד להתאמן נכון ויתרה על כך, באם נפצעת או נפגעת במהלך אימון ספורטיבי, חשוב לדעת כיצד לשפר, לשקם את הפציעה הנובעת מפעילות ספורטיבית וללמוד כיצד להתאמן נכון בכדי למנוע בעתיד פציעה ספורטיבית נוספת.

להלן מספר דוגמאות שכיחות של פציעות ספורט:

  •  קרעים בשרירים, קרע במיניסקוס
  •  פציעות בקרסול
  •  נקעים ושברים בעצמות
  • פריקת כתף
  •  בקע בטני, בקע מפשעתי
  •  קרעים ומתיחות ברצועות הברכיים
  •  שברי מאמץ
  • פגיעות בגב
  •  פציעות צוואריות
  •  דלקות בגידים

פציעות ספורט יכולות להיות ברמות ובדרגות שונות, תלוי במין האדם, גיל, מצב גופני, מחלות רקע, כמות האימונים השבועית, המאמץ בכל אימון ועוד.
הרבה אנשים שנפצעים במהלך פעילות ספורטיבית, אינם מקשיבים לגופם ולכאב וממשיכים להתאמן בכל זאת, תופעה הנפוצה בקרב ספורטאים מקצועיים, אשר לרוב לא רוצים לאכזב את עצמם ואת חבריהם לקבוצה.
חשוב מאוד בכדי להצליח בשיקום הגוף מפציעת הספורט, לדעת מתי לנוח, מתי להפסיק את האימון ולהבין שפציעות ספורט אינן קורות באופן חד פעמי וללא אימון נכון ובמינון הנכון, פציעות הספורט עלולות לחזור ולגרום לנזק חמור ואפילו במקרים מסוימים לנזק תמידי.

טיפול בפציעות ספורט

כיצד ראוי לטפל בפציעת ספורט באופן אופטימלי? האם יש לנקוט בגישה השמרנית (ללא ניתוחים, זריקות או תרופות)? אולי עדיף לסיים עם זה אחת ולתמיד בעזרת התערבות כירורגית? מה לגבי שילוב טיפול כירורגי לאחר טיפול שיקומי אורתופדי?
על מנת לקבל החלטה על הטיפול הנכונה עבורך, דרושה אבחנה ברורה בנוגע למהות הפציעה. מגוון הפתולוגיות הקיים הינו רחב ולכן יש חשיבות לאבחון מקצועי ומדויק. בטיפול נבון, נטפל בפציעתך לאחר אבחון הבעיה, באמצעות יישום תכנית המורכבת מטכניקות שונות.

שיקום פציעות ספורט

חלק גדול מפציעות ספורט עשויות להחלים ללא טיפול מיוחד, אך היעדר התייחסות מקצועית מקטינה משמעותית את הסיכוי להחלמה אופטימלית. שיקום פציעות ספורט לאורך שלבי ההחלמה השונים יכולים לקבוע את איכותו של הריפוי ולהקטין את הסיכוי לחזרת פציעות.
בין אם מתחת שריר, נקעת את הקרסול, סובל מדלקות גידים או נפגעת בתאונת דרכים, בטיפול נבון נאבחן כראוי את פציעתך על סמך חומרתו של הנזק, מיקומו, משך זמן הפציעה וגילך.

אנו גאים לשרת את לקוחות מכל חלקי הארץ. התקשר עוד הים  לקביעת פגישה אחד על אחד!

נוחות והקלה - מהצעד הראשון !

חדש ! מדרסי IMS - מדרסים בהתאמה אישית

שאלות נפוצות

– רצוי להביא חומר רפואי רלוונטי

– רצוי לבוא עם בגדים נוחים

-תלוי בסוג הטיפול ובחומרת המצב

כן, חניה ללא תשלום 

קישורים מהירים

נוחות והקלה - מהצעד הראשון !

חדש ! מדרסי IMS - מדרסים בהתאמה אישית

מוזמנים ליצור עמנו קשר לייעוץ ופרטים נוספים:

Scroll to Top